Powered by Blogger.

Monday, October 18, 2010

600 GSTT di Kedah harap dapat sambung kontrak

  NR       Monday, October 18, 2010
ALOR SETAR: Seramai 600 Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) di Kedah berharap Kementerian Pelajaran akan menyambung kontrak mereka yang berakhir hari ini dan 30 Okt ini.

BANTU KAMI: Sebahagian daripada 400 Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) yang bertemu Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semananjung (GPMS) Kedah, Zuraidi Rahim bagi mencari penyelesaian kepada kemelut kontrak perkhidmatan tidak disambung di pejabat pertubuhan itu di Shahab Perdana di Alor Setar, semalam. — Gambar Bernama
Sehubungan itu, mereka berharap Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga Menteri Pelajaran, mengambil tindakan drastik agar nasib mereka terbela.
Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Kedah, Zuraidi Rahim berkata, sepanjang perkhidmatan guru itu, mereka telah menunjukkan prestasi yang amat baik dan diperakui oleh pengetua sekolah berkenaan.

Bercakap kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan sebahagian guru itu di pejabat gabungan itu di sini semalam, beliau turut menggesa kementerian agar menyediakan untuk guru-guru GSTT Kursus Dalam Cuti (KDC) yang telah ditamatkan pada 2008. — Bernama
logoblog

Thanks for reading 600 GSTT di Kedah harap dapat sambung kontrak

Previous
« Prev Post

No comments: