Powered by Blogger.

Monday, February 13, 2012

Ibrahim taja pembukaan akaun Tabung Haji pelajar di Pasir Mas

  NR       Monday, February 13, 2012

PASIR MAS 12 Feb. - Berita gembira buat semua pelajar sekolah rendah dan menengah di daerah ini yang belum mempunyai akaun simpanan Tabung Haji.

Ini berikutan kesediaan Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali untuk menaja semua pelajar terbabit membuka akaun simpanan dalam usaha menanam semangat menabung dan mencetuskan keinginan menunaikan ibadat haji di kalangan mereka pada masa hadapan.

Sebagai permulaan, Ibrahim menaja pembukaan akaun Tabung Haji melibatkan kira-kira 900 murid Sekolah Kebangsaan Othman Talib (1) (SKOT (1)) dan ibu bapa mereka belum mempunyai akaun simpanan.

Pembukaan akaun tersebut akan dijalankan secara berperingkat dan pada hari ini seramai 52 murid SKOT (1) yang telah khatam al-Qur'an menerima buku simpanan Tabung Haji daripada Ibrahim bersempena Majlis Sambutan Maulirud Rasul peringkat sekolah itu.

Ibrahim turut menyumbangkan seekor lembu untuk memeriahkan lagi jamuan pada majlis sambutan itu dalam memperingati kelahiran dan keperibadian agung Rasulullah SAW.

"Pembukaan akaun simpanan Tabung Haji di peringkat awal, dapat menyemai semangat menabung di kalangan pelajar. Mengambil kira akaun ini adalah Tabung Haji yang secara tidak langsung dikaitkan dengan haji, maka ia sudah tentulah menimbulkan hasrat di kalangan mereka untuk menunaikan ibadat tersebut suatu hari nanti," katanya ketika ditemui pada majlis itu semalam.

logoblog

Thanks for reading Ibrahim taja pembukaan akaun Tabung Haji pelajar di Pasir Mas

Previous
« Prev Post

No comments: