Powered by Blogger.

Tuesday, August 14, 2012

Juruteknik Dipenjara 7 Tahun Didapati Bersalah Rogol Pelajar Tingkatan Dua

  NR       Tuesday, August 14, 2012

PETALING JAYA: Mahkamah Sesyen di sini menjatuhkan hukuman penjara tujuh tahun terhadap seorang juruteknik yang didapati bersalah merogol seorang pelajar tingkatan dua, tiga tahun lepas.

Hakim Balqis Aini Mohd Ali membuat keputusan itu selepas mendapati pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah di akhir kes pembelaan dan memerintahkan Mohd Sharil Affendi Anbiah, 25, menjalani hukuman mulai hari ini.

Bagaimanapun, mahkamah membenarkan permohonan peguam Esther Tan untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman sehingga rayuan kes itu selesai, dan menaikkan jumlah jaminan daripada RM7,000 kepada RM8,000 dengan seorang penjamin.

Mohd Sharil didakwa merogol pelajar itu di sebuah rumah di kawasan Puchong pada 24 Mac 2009, antara 10.30 malam hingga 5.00 pagi esoknya, mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 30 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Tujuh saksi pendakwaan dan seorang saksi pembelaan memberi keterangan pada perbicaraan yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Dhya Syazwani Izyan Mohd Akhir.


-- Bernama
logoblog

Thanks for reading Juruteknik Dipenjara 7 Tahun Didapati Bersalah Rogol Pelajar Tingkatan Dua

Previous
« Prev Post

No comments: