Powered by Blogger.

Wednesday, July 11, 2012

Pelajar Sekolah Agama Ugut Ibu Dengan Parang

  NR       Wednesday, July 11, 2012
Tertuduh (dua, kanan) dibawa keluar dari mahkamah majistret, semalam.

KOTA BHARU - Seorang pelajar lelaki sekolah agama, sanggup mengugut ibunya dengan parang dan kayu ketika wanita itu cuba menghalangnya dalam satu pergaduhan di Tanah Merah, minggu lalu.

Remaja berusia 15 tahun itu mengaku melakukan perbuatan itu di mahkamah majistret selepas pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah, di sini, semalam.

Majistret Ahmad ‘Adha ‘Amir Yasser Amri bagaimanapun menetapkan 7 Ogos depan untuk fakta kes dan laporan akhlak remaja itu sebelum hukuman dapat dijatuhkan.

Berdasarkan kertas pertuduhan, remaja bawah umur itu didakwa mengugut ibunya yang berusia 45 tahun itu dengan menggunakan parang dan besi di rumahnya di Kampung Kuala Kajang Lalang Pepuyu, jam 8 malam, 4 Julai 2012.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-dua sekali jika sabit kesalahan.

Terdahulu Pegawai Pendakwa Inspektor Adilla Othman menawarkan jaminan RM2,500 dengan seorang penjamin dikenakan terhadap tertuduh.

Bagaimanapun remaja yang tidak diwakili peguam hanya mendiamkan diri ketika diminta mengemukakan rayuan terhadap jaminan.

- SH
logoblog

Thanks for reading Pelajar Sekolah Agama Ugut Ibu Dengan Parang

Previous
« Prev Post

No comments: