Powered by Blogger.

Tuesday, January 31, 2012

MPAKS Lancar Pusat Pendaftaran Bersepadu Sekolah

  NR       Tuesday, January 31, 2012
KUCHING 29 Jan. - Majlis Pendidikan Awal Kanak-kanak Sarawak (MPAKS) akan melancarkan pusat pendaftaran bersepadu bagi kanak-kanak di negeri ini, sekali gus membolehkan mereka memasuki alam prasekolah mulai Mac ini.

Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga negeri, Datuk Fatimah Abdullah berkata, kerajaan telah memilih dua agensi iaitu Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Sarawak dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri sebagai pusat pendaftaran terbabit.

Menurutnya, ibu bapa yang mahu mendaftar pendidikan awal kanak-kanak perlu melakukannya di pusat-pusat terbabit bagi memastikan anak-anak mereka tidak tercicir memasuki ke prasekolah.

"Kita akan melancarkan pusat pendaftaran bersepadu bagi memberi peluang kepada ibu bapa mendaftar anak-anak mereka mendapatkan pendidikan awal, sekali gus mengelak pendaftaran lewat.

"Dua pusat yang dilantik itu akan dibantu oleh agensi-agensi lain seperti jabatan-jabatan berkaitan bagi memastikan anak-anak didaftar lebih awal pada usia tiga bulan," katanya di sini, semalam.

- Utusan

logoblog

Thanks for reading MPAKS Lancar Pusat Pendaftaran Bersepadu Sekolah

Previous
« Prev Post

No comments: